vendredi 28 octobre 2011

I walk down the street

J'ai lu ce merveilleux poème de Portia Nelson il y a un moment et j'ai eu envie de vous le partager. Parce que je trouve qu'il représente bien les défis de la vie. Dites moi ce que vous en pensez.


AUTOBIOGRAPHY IN FIVE SHORT CHAPTERS

by

Portia Nelson



I


I walk down the street.

There is a deep hole in the sidewalk

I fall in. I am lost ... I am helpless.

It isn't my fault.

It takes me forever to find a way out.



II


I walk down the same street.

There is a deep hole in the sidewalk.

I pretend I don't see it.

I fall in again.

I can't believe I am in the same place but, it isn't my fault.

It still takes a long time to get out.



III


I walk down the same street.

There is a deep hole in the sidewalk.

I see it is there.

I still fall in ... it's a habit.

My eyes are open I know where I am.

It is my fault.

I get out immediately.



IV


I walk down the same street.

There is a deep hole in the sidewalk.

I walk around it.



V


I walk down another street



Quand j'ai lu ceci j'ai pensé à P, puis j'ai souri et je me suis dis qu'enfin, et depuis près d'un an, je marchais sur une autre rue. Parfois la route vers la victoire est difficile mais c'est la seule façon d'être fière d'avoir réussi.

Aucun commentaire: